1 Τίς γὰρ ὅλως ἀνθρώπων ἠπίστατο , τί ποτ᾿ ἐστὶ θεὸς πρὶν αὐτὸν ἐλθεῖν ; 2 ἢ τοὺς κενοὺς καὶ ληρώδεις ἐκείνων λόγους ἀποδέχῃ τῶν ἀξιοπίστων φιλοσόφων , ὧν οἱ μέν τινες πῦρ ἔφασαν εἶναι τὸν θεὸν ( οὗ μέλλουσι χωρήσειν αὐτοί , τοῦτο καλοῦσι θεόν ) , οἱ δὲ ὕδωρ , οἱ δ᾿ ἄλλο τι τῶν στοιχείων τῶν ἐκτισμένων ὑπὸ θεοῦ ; 3 καίτοι γε , εἴ τις τούτων τῶν λόγων ἀποδεκτός ἐστι , δύανιτ᾿ ἄν καὶ τῶν λοιπῶν κτισμάτων ἓν ἕκαστον ὁμοίως ἀποφαίνεσθαι θεόν . 4 ἀλλὰ ταῦτα μὲν τερατεία καὶ πλάνη τῶν γοήτων ἐστίν · 5 ἀνθρώπων δὲ οὐδεὶς οὔτε εἶδεν οὔτε ἐγνώρισεν , αὐτὸς δὲ ἑαυτὸν ἐπέδειξεν . 6 ἐπέδειξε δὲ διὰ πίστεως , ᾗ μόνῃ θεὸν ἰδεῖν συγκεχώρηται . 7 ὁ γὰρ δεσπότης καὶ δημιουργὸς τῶν ὅλων θεός , ὁ ποιήσας τὰ πάντα καὶ κατὰ τάξιν διακρίνας , οὐ μόνον φιλάνθρωπος ἐγένετο , ἀλλὰ καὶ μακρόθυμος . 8 ἀλλ᾿ οὗτος ἦν μὲν ἀεὶ τοιοῦτος καὶ ἔστι καὶ ἔσται , χρηστὸς καὶ ἀγαθὸς καὶ ἀόργητος καὶ ἀληθής , καὶ μόνος ἀγαθός ἐστιν · 9 ἐννοήσας δὲ μεγάλην καὶ ἄφραστον ἔννοιαν ἀνεκοινώσατο μόνῳ τῷ παιδί . 10 ἐν ὅσῳ μὲν οὖν κατεῖχεν ἐν μυστηρίῳ καὶ διετήρει τὴν σοφὴν αὐτοῦ βουλήν , ἀμελεῖν ἡμῶν καὶ ἀφροντιστεῖν ἐδόκει · 11 ἐπεὶ δὲ ἀπεκάλυψε διὰ τοῦ ἀγαπητοῦ παιδὸς καὶ ἐφανέρωσε τὰ ἐξ ἀρχῆς ἡτοιμασμένα , πάνθ᾿ ἅμα παρέσχεν ἡμῖν καὶ μετασχεῖν τῶν εὐεργεσιῶν αὐτοῦ καὶ ἰδεῖν καὶ νοῆσαι , ἃ τίς ἄν πώποτε προσεδόκησεν ἡμῶν ;